Шукати в цьому блозі

вівторок, 14 липня 2015 р.

Корисні поради для активних учнів

Як працювати з підручником
1.     Прочитай увесь навчальний матеріал з метою загального ознайомлення зі змістом.
2.     З’ясуй значення незрозумілих слів, термінів, понять і висловів за допомогою словника, по записах у робочому зошиті.
3.     Розділи навчальний матеріал на частини для кращого засвоєння.
4.     Визнач головну думку автора, зроби записи у формі плану, тез.
5.     Прочитай текст ще раз і постарайся переказати його зміст по пам’яті.

Як працювати з текстом параграфа
1.     Уважно прочитай текст параграфа, запитання і завдання до нього.
2.     Знайди в тексті відповіді на поставленні запитання. Виконай усі завдання.
3.     Запам’ятай усі терміни і поняття.
4.     Склади план своєї розповіді.
5.     Перекажи зміст тексту відповідно до складеного плану, використовуючи у своїй розповіді нові терміни, поняття.

Як скласти план тексту підручника
1.     Прочитай заголовок параграфа і подумай: який зміст закладено в заголовок?
2.     Прочитай уважно даний параграф і виділи в ньому нові терміни (з’ясуй їх).
3.     Розглянь і постарайся зрозуміти малюнки і їх частини, що від6носяться до тексту.
4.     Прочитай текст окремо по абзацах і визнач, про що йдеться в кожному абзаці.
5.     Склади план прочитаного тексту (пунктами плану можуть бути заголовки абзаців).
6.     Перекажи за складеним планом увесь текст, постарайся зрозуміти і запам’ятай його зміст.
7.     Дай відповіді на всі запитання в кінці параграфа або на запитання, поставлені вчителем.

Як користуватися навчальною, додатковою і довідковою літературою
1.     Використовуючи навчальну, довідкову і додаткову літературу, уточніть, що саме вас цікавить.
2.     Подумайте, де найбільша можливість одержати відповідь на запитання, що вас цікавить: у підручнику, довіднику чи додатковій літературі.
3.     Насамперед використайте підручник, потім – довідник, а тоді – додаткову літературу.
4.     Відкриваючи книжку, спочатку прочитайте зміст і покажчик термінів, назв.
5.     Залежно від мети використайте такі види читання:
§  Читання-перегляд, коли книжку переглядають швидко, зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду – перше ознайомлення з книгою, одержання певного уявлення про її зміст);
§  Вибіркове читання або неповне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця;
§  Читання з різних видів записів прочитаного.
6.     Відшукавши у книзі потрібний розділ, параграф чи сторінку, не обмежуйтеся побіжним поглядом, а випишіть потрібну для себе інформацію, виділіть основне, складіть план прочитаного.

Як писати реферат
1.     Визначити тему.
2.     Підібрати літературу:
а) документи, першоджерела;
б) монографії, довідники, збірники:
в) газетні та журнальні матеріали.
     3. Грунтовно вивчити літературу. Читаючи книги, необхідно робити виписки цитат, основних думок.
     4. Скласти список розділів, який може бути і планом реферату.
     5. Продумати план реферату, можливе його розширення.
     6. Систематизувати опрацьований матеріал.
     7. Остаточно продумати та уточнити план реферату. Обов’язково включити в план актуальність теми і її значення.
     8. Написати реферат.
     9. У кінці реферату слід поставити список використаної літератури.
    10. Бібліографічний опис джерела в списку літератури подається за такими правилами:
·        Для книг слід вказати: прізвища та ініціали авторів, назви книг, підзаголовкові дані, місця і назви видавництв, роки видань, кількість сторінок;
·        Для журнальних статей зазначають: прізвища та ініціали авторів, повні назви статей, скорочені назви журналів, роки, номери, томи, випуски, сторінки;
·        Дшя статей із книг та неперіодичних збірників повинні бути зазначені прізвища та ініціали авторів, назви статей, видань, у яких вміщені статті, місця видань, видавництва, роки видань, сторінки.

Форми ведення записів
План – це короткий перелік проблем, що розглядаються в книзі. Він може бути простим, якщо в ньому зазначені лише основні запитання, або складним, якщо поруч з основними є додаткові запитання.
Виписки – це цитати (дослівне відтворення думок автора книги) або короткий, близький до дослівного, виклад змісту потрібного уривку тексту. Виписувати з книги теоретичні положення, статистичні, хронологічні дані можна як у процесі читання, так і по його завершенні. Цитату обов’язково брати в лапки, а на кожну виписку давати посилання на джерело. Для полегшення наступної систематизації виписок їх краще робити на окремих аркушах, каталожних картках або перфокартах.
Конспект – це короткий письмовий виклад змісту книжки, статті, лекції тощо. Він може бути набагато менший, ніж сама книжка чи стаття. Під час конспектування не слід зловживати скороченням слів, а якщо скорочувати їх, то за загальними правилами; думки слід використовувати стисло, своїми словами, виписуючи лише найголовніше і найсуттєвіше, не допускаючи повторень. Можна використовувати цитати, обов’язково зазначати сторінку, з якої вона виписана. Особливо важливі думки в конспекті варто підкреслювати. Бажано залишати поля для додаткових записів.
Тези – стислий виклад основних ідей прочитаної книги.
Анотація – коротка характеристика прочитаного, яка дає загальну уяву про його виклад, зміст та призначення. Скласти її краще після прочитання всієї книги.
Резюме – короткий заключний виклад наукового повідомлення.
Реферат – короткий виклад змісту книгу, наукової роботи або результатів вивчення наукової проблеми в письмовому викладі або у формі публічного виступу.

Як працювати з цитатою
1.     Цитатою користуються для уточнення і підтвердження власних думок.
2.     Не можна зловживати цитатами.
3.     Цитата має виписуватися так, щоб у ній була закінчена думка автора.
4.     Виписувати цитату слід без заміни слів, з дотриманням усіх розділових знаків, із позначенням пропусків.
5.     Кожна цитата береться в лапки.
6.     Після цитати вказується джерело: прізвище автора, назва книги, місце і рік видання, номер тому і сторінки.

Як скласти план проведення експерименту
1.     Уточнити і конкретизувати кінцеву мету проведення експерименту. Для цього ще раз продумати умови й вимоги завдання.
2.     Вирахувати проміжну мету експерименту. Для цього слід задачу розбити на під задачі.
3.     Проаналізувати всі можливі варіанти проведення експерименту.
4.     Вибрати з усіх можливих варіантів проведення експерименту найбільш раціональний.
5.     Запис плану експерименту повинен бути коротким і відображати лише основні його етапи.
6.     Продумати, які прийоми і засоби можна використати при проведенні експерименту.
7.     Після складання плану проаналізувати його ще раз. Для цього слід логічно уявити всю роботу від початку до кінця і від кінця до початку.

Джерела: http://rivne.libr.rv.ua/zoria/shkilvid/korporadi.htm

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.