Як працювати з підручником
1. Прочитай увесь навчальний матеріал з метою
загального ознайомлення зі змістом.
2. З’ясуй значення
незрозумілих слів, термінів, понять і висловів за допомогою словника, по
записах у робочому зошиті.
3. Розділи навчальний
матеріал на частини для кращого засвоєння.
4. Визнач головну думку
автора, зроби записи у формі плану, тез.
5. Прочитай текст ще раз і постарайся переказати
його зміст по пам’яті.
Як працювати з текстом
параграфа
1. Уважно прочитай текст параграфа, запитання і
завдання до нього.
2. Знайди в тексті
відповіді на поставленні запитання. Виконай усі завдання.
3. Запам’ятай усі терміни і
поняття.
4. Склади план своєї
розповіді.
5. Перекажи зміст тексту відповідно до складеного
плану, використовуючи у своїй розповіді нові терміни, поняття.
Як скласти план тексту
підручника
1. Прочитай заголовок параграфа і подумай: який
зміст закладено в заголовок?
2. Прочитай уважно даний параграф
і виділи в ньому нові терміни (з’ясуй їх).
3. Розглянь і постарайся
зрозуміти малюнки і їх частини, що від6носяться до тексту.
4. Прочитай текст окремо по
абзацах і визнач, про що йдеться в кожному абзаці.
5. Склади план прочитаного
тексту (пунктами плану можуть бути заголовки абзаців).
6. Перекажи за складеним
планом увесь текст, постарайся зрозуміти і запам’ятай його зміст.
7. Дай відповіді на всі запитання в кінці параграфа
або на запитання, поставлені вчителем.
Як користуватися навчальною,
додатковою і довідковою літературою
1. Використовуючи навчальну, довідкову і додаткову
літературу, уточніть, що саме вас цікавить.
2. Подумайте, де найбільша
можливість одержати відповідь на запитання, що вас цікавить: у підручнику,
довіднику чи додатковій літературі.
3. Насамперед використайте
підручник, потім – довідник, а тоді – додаткову літературу.
4. Відкриваючи книжку,
спочатку прочитайте зміст і покажчик термінів, назв.
5. Залежно від мети
використайте такі види читання:
§ Читання-перегляд, коли книжку переглядають
швидко, зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду – перше
ознайомлення з книгою, одержання певного уявлення про її зміст);
§ Вибіркове читання або неповне, коли читають
не весь текст, а тільки потрібні місця;
§ Читання з різних видів записів прочитаного.
6. Відшукавши у книзі потрібний розділ, параграф чи
сторінку, не обмежуйтеся побіжним поглядом, а випишіть потрібну для себе інформацію,
виділіть основне, складіть план прочитаного.
Як писати реферат
1. Визначити тему.
2. Підібрати літературу:
а) документи, першоджерела;
б) монографії, довідники, збірники:
в) газетні та журнальні матеріали.
3. Грунтовно вивчити літературу. Читаючи книги,
необхідно робити виписки цитат, основних думок.
4. Скласти список розділів, який може бути і
планом реферату.
5. Продумати план реферату, можливе його
розширення.
6. Систематизувати опрацьований матеріал.
7. Остаточно продумати та уточнити план реферату.
Обов’язково включити в план актуальність теми і її значення.
8. Написати реферат.
9. У кінці реферату слід поставити список
використаної літератури.
10. Бібліографічний опис джерела в списку літератури
подається за такими правилами:
· Для книг слід вказати: прізвища
та ініціали авторів, назви книг, підзаголовкові дані, місця і назви видавництв,
роки видань, кількість сторінок;
· Для
журнальних статей зазначають: прізвища та ініціали авторів, повні назви статей,
скорочені назви журналів, роки, номери, томи, випуски, сторінки;
· Дшя статей із книг та
неперіодичних збірників повинні бути зазначені прізвища та ініціали авторів,
назви статей, видань, у яких вміщені статті, місця видань, видавництва, роки
видань, сторінки.
Форми ведення записів
План
– це короткий перелік проблем, що розглядаються в книзі. Він може бути простим,
якщо в ньому зазначені лише основні запитання, або складним, якщо поруч з
основними є додаткові запитання.
Виписки – це цитати (дослівне відтворення думок автора книги) або короткий,
близький до дослівного, виклад змісту потрібного уривку тексту. Виписувати з
книги теоретичні положення, статистичні, хронологічні дані можна як у процесі
читання, так і по його завершенні. Цитату обов’язково брати в лапки, а на кожну
виписку давати посилання на джерело. Для полегшення наступної систематизації
виписок їх краще робити на окремих аркушах, каталожних картках або перфокартах.
Конспект – це короткий письмовий виклад змісту книжки, статті, лекції тощо. Він
може бути набагато менший, ніж сама книжка чи стаття. Під час конспектування не
слід зловживати скороченням слів, а якщо скорочувати їх, то за загальними
правилами; думки слід використовувати стисло, своїми словами, виписуючи лише
найголовніше і найсуттєвіше, не допускаючи повторень. Можна використовувати
цитати, обов’язково зазначати сторінку, з якої вона виписана. Особливо важливі
думки в конспекті варто підкреслювати. Бажано залишати поля для додаткових
записів.
Тези
– стислий виклад основних ідей прочитаної книги.
Анотація – коротка характеристика прочитаного, яка дає загальну уяву про його
виклад, зміст та призначення. Скласти її краще після прочитання всієї книги.
Резюме – короткий заключний виклад наукового повідомлення.
Реферат – короткий виклад змісту книгу, наукової роботи або результатів вивчення
наукової проблеми в письмовому викладі або у формі публічного виступу.
Як працювати з цитатою
1. Цитатою користуються для уточнення і
підтвердження власних думок.
2. Не можна зловживати
цитатами.
3. Цитата має виписуватися
так, щоб у ній була закінчена думка автора.
4. Виписувати цитату слід
без заміни слів, з дотриманням усіх розділових знаків, із позначенням
пропусків.
5. Кожна цитата береться в
лапки.
6. Після цитати вказується джерело: прізвище
автора, назва книги, місце і рік видання, номер тому і сторінки.
Як скласти план проведення
експерименту
1. Уточнити і конкретизувати кінцеву мету
проведення експерименту. Для цього ще раз продумати умови й вимоги завдання.
2. Вирахувати проміжну мету
експерименту. Для цього слід задачу розбити на під задачі.
3. Проаналізувати всі
можливі варіанти проведення експерименту.
4. Вибрати з усіх можливих
варіантів проведення експерименту найбільш раціональний.
5. Запис плану експерименту
повинен бути коротким і відображати лише основні його етапи.
6. Продумати, які прийоми і
засоби можна використати при проведенні експерименту.
7. Після складання плану проаналізувати його ще
раз. Для цього слід логічно уявити всю роботу від початку до кінця і від кінця
до початку.
Джерела: http://rivne.libr.rv.ua/zoria/shkilvid/korporadi.htm
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.