
Батьки хочуть бачити своїх дітей успішними і з самого початку шкільного
життя прагнуть використовувати будь-яку можливість для їх розвитку:
додаткові заняття з іноземної мови, музична школа, індивідуальні заняття
з учителем по математиці, різні студії.
Проте фахівці вважають, що шанси школяра виправдати очікування сім'ї
часто залежать лише від його витривалості. Про те, до чого можуть
привести шкільні перевантаження і як з ними боротися, розповідає Майя
Соколова, кандидат медичних наук дитячий невролог Клініки головного болю
і вегетативних розладів академіка Олександра Вейна.
Від чого вони втомлюються?
Причин для перевтоми у школярів більш ніж достатньо. Надлишок
інформації призводить до того, що дитина просто перестає її сприймати і
нічого не запам'ятовує. Та і спілкування з учителями та однолітками −
незалежно від того приємні воно, викликає емоції або ні − вимагає від
нього великої напруги.втома
Причому втомлюватися інтелектуально діти починають ще в початковій
школі: до першокласника пред'являються нові − підвищені − вимоги,
розумові навантаження збільшуються, відповідальність зростає.
Наступний небезпечний рубіж − старші класи. У перехідному віці у
підлітків змінюється гормональний фон − організм і так постійно
знаходиться в стані стресу, а інтелектуальні перевантаження удвічі
ускладнюють його роботу.
Недивно що старшокласники часто скаржаться на головний біль, сонливість і апатію.
Батьки рідко звертають на це увагу: «Які твої роки, щоб хворіла голова,
та і чого їй хворіти?». І лише особливо дійшлі мами вирушають з дитиною
до лікаря. На прийомі з'ясовується, що навантаження в школі переходить
усі розумні межі, а скарги дитини − закономірний наслідок перевтоми.
Синдром непосидька
Попередити наслідки перевтоми можна, якщо вчасно звернути увагу на
головні проблеми сьогоднішнього часу − синдром дефіциту уваги з
гіперактивністю.
Дитині не сидиться на місці. Вона не може довго слухати учителя починає
якусь справу і тут же переключається на інше. Потім усе кидає і
хапається за третє. То плаче, то сміється.
Часто б'ється, що-небудь ламає. Перед сном стає легкозбуджуваною.
Змучена мама і папа ведуть дитину до психологів, лікарів. Там школяру
ставлять діагноз: синдром дефіциту уваги з гіперактивністю (СДУГ).
Батькам «непосидька» пояснюють, що, як ні парадоксально, але така
неприборкана активність може бути наслідком розумової перевтоми.
Школяр з дефіцитом уваги зовсім не відстає в розвитку від своїх
однокласників, а в чомусь навіть випереджає. Але він ніколи не записує
домашнє завдання, постійно відволікається на уроках, вчиться
нестабільно: в його щоденнику десяток (п'ятірок за старою системою
оцінювання) і четвірок − п'ятірок (трійок) порівну. У нього часто
виникають проблеми з однолітками. Він не може «поводитися добре», не
тому, що не хоче, а тому що не може.
Фахівці пояснюють, що голова таких дітей може продуктивно працювати
лише впродовж 10−15 хвилин, після чого дитина «відключається» на 3−5
хвилин, щоб накопичити енергію. Для того, щоб підтримувати активність
мозку в цей період, школяр інтенсивно рухається: бігає по класу, смикає
сусідку по парті за кіски і пускає паперові літачки у вікно.
У такій ситуації треба вчасно звернутися до лікаря, який складе
індивідуальну психотерапевтичну програму корекції і допоможе батькам
правильно організувати режим дня дитини. Інакше збільшення навантажень в
старших класах приведе до великих проблем із здоров'ям.
Джерело:
http://lyceum32.org
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.