Plan de lecţie
PROFESOR: Basaraba
Maria Mihailovna.
TEMA: Totalizarea cunoştinţelor despre
coordonatele carteziene pe plan
CLASA: 9
DATA:
17.12.15
OBIECTUL: geometria
TIPUL LECŢIEI: сonsolidare.
SCOPUL: - сonsolidarea cunoştinţelor
despre: coordonatele
carteziene pe plan, coordonatele
mijlocului unui segment, ecuaţia circumferinţei, ecuaţia dreptei.
-
dezvoltarea memoriei, gândirei logice, deprinderilor de calcul oral şi înscris,
abilităţilor de a face concluzii, capacitatea de a demonstra
propria poziţie, deprinderilor de lucru independent,
în perechi, în trei şi în grup, deprinderilor de interacţiune şi cooperare cu
ceilalţi, educarea abilităţilor de a
găsi modalităţi proprii pentru a rezolva problema;
-
dezvoltarea dragostei faţă de obiect.
MIJLOACE DE ÎNVĂŢĂMÂNT: planse,
fişe de lucru, cartea, tabla multimedie.
Mersul lecţiei
1. Moment organizatoric
- Mă prezint, asigur condiţiile necesare desfăşurării lecţiei cerând ca
elevii să pregătească materialele necesare, să-şi corecteze poziţia în bancă şi
să păstreze ordinea şi disciplina.
2. Reactualizarea
cunoştinţelor anterioare.
- controlul temei de acasă: controlez
prezenţa temei de acasă şi răspund la întrebările elevilor, care au apărut în
timpul îndeplinirii.
- le propun la elevi să găsească deosebirile de pe desene pentru aşi dezvolta atenţia şi să se concentreze mai bine la lecţie.
- le propun la elevi să găsească deosebirile de pe desene pentru aşi dezvolta atenţia şi să se concentreze mai bine la lecţie.
- lucrul în perechi (desenarea pe sistemul de coordinate).
3. Consolidarea lecţiei.
- convorbire orală.
- calcul oral.
- dictare matematică.
1. Planul cu sistemul de coordonate întrodus pe el se numeşte…
2. În planul de coordonate axa OX este numită…
3. În planul de coordonate axa OY este numită …
4. Scrieţi punctele: A(x1;y1) şi B(x2;y2).
5. Redaţi prin formulă teorema despre distanţa dintre două puncte cu
coordonatele date din punctual 4…
6. Fiecare coordonată a mijlocului unui segment este egală …
7. Circumferinţa cu centrul C(x;y) şi raza R se exprimă prin ecuaţia…
8. Dacă centrul circumferinţei se află în originea coordonatelor, atunci
ecuaţia circumferinţei are forma…
9. Dreapta, care trece prin originea coordonatelor se determină prin
ecuaţi...
10. Ecuaţia generală a dreptei …
11. Ecuaţia dreptei ce trece prin două puncte…
12. Care savanţi franceji sunt socotiţi fondatorii metodei
coordonatelor?...
-
autocontrol (elevii se
schimbă cu caietele)
-
lucrul în trei
-
rezolvare la tablă:
Ex. 503 (3p.)
Ex. 429 (3p.)
-
lucrul independent
Ex. 418, pag. 88 (2p.)
Ex. 446, pag.92 (1p.)
Ex. 448, pag.93 (2p.)
4. Concluzii
-
lucrul în echipe (confecţionarea scrap bukului)
5. Tema pentru acasă
§
12-16., pag.84-114
Ex.
542(1), (436)
6. Aprecieri
Elevii adună punctele acumulate pe parcursul lecţiei.
Elevii adună punctele acumulate pe parcursul lecţiei.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.