Шукати в цьому блозі

середа, 4 листопада 2015 р.

Урок геометрії у 7 класі



Plan de lecţie
PROFESOR: Basaraba Maria Mihailovna
TEMA: Triunghiul isoscel. Proprietăţile şi elementele lui.
CLASA: 7
DATA: 08.02.1013
OBIECTUL: geometria
TIPUL LECŢIEI: combinată
SCOPUL:  - profundarea cunoştinţelor despre triunghiuri;
- facerea cunoştinţelor cu elementele triunghiului isoscel, proprietăţile lui;
                   - dezvoltarea memoriei, logicei...
                   - exersarea gândirii;
                   - educarea deprinderilor de calcul oral şi înscris;
                   - dezvoltarea abilităţilor de a trage concluzii;
                   - formarea punctului de vedere propriu, dezvoltarea de transmitere culturală, capacitatea de a demonstra propria poziţie;      
                   - dezvoltarea deprinderilor de lucru independent şi în grup, deprinderilor de interacţiune şi cooperare cu ceilalţi;
                   - educarea abilităţilor de a găsi modalităţi proprii pentru a rezolva problema;
                   - îmbogăţirea vocabularului  matematic;
                  - dezvoltarea dragostei faţă de obiect.
STRATEGII DIDACTICE: explicaţia, exerciţiul, conversaţia euristică, jocul                                              didactic, problematizarea, munca   independentă,
     munca în comun şi în grup.
MIJLOACE DE ÎNVĂŢĂMÂNT: planse, fişe de lucru, cartea, tabla de
     multimedie.    


Mersul lecţiei
1. Moment organizatoric.
- asigur condiţiile necesare desfăşurării lecţiei cerând ca elevii să pregătească materialele necesare, să-şi corecteze poziţia în bancă şi să păstreze ordinea şi disciplina;
-
anunţ scopul lecţiei.   
2. Reactualizarea cunoştinţelor anterioare.
- controlul temei de acasă:  controlez prezenţa temei de acasă cu ajutorul tablei de multimedie şi răspund la întrebările elevilor, care au apărut în timpul îndeplinirii.
Autocontrol:
1. Ex 1(3), p.99.
         Fie x-segment unitar. Atunci lungimea laturilor vor fi:
                   I – 3+x,
                   II – x;
                   III – (3+x)+5.
         De aici:
                   3+x+x+ (3+x)+5=35;
                   x=8;
         Aşa dar: I – 11cm, II – 8cm, III – 16cm.
Răspuns: 11cm, 8cm, 16cm.

2. Întrebare logică
Fişe

Răspuns: 4 – 11.

- dictare matematică (lucru în perechi);
Varianta І
1.     Trei puncte haotice unite între ele se numeşte...
2.     Segmentul care uneşte vârful triunghiului cu mijlocul laturii opuse a lui este...
3.     Perpendiculara, coborâtă din vârful triunghiului pe dreapta care este latura opusă, se numeşte...
4.     Suma unghiurilor unui triunghi este egal cu...
Varianta ІI
1.     O linie frântă închisă cu trei laturi se numeşte...
2.     Segmentul dus din vârful unui unghi la latura opusă a triunghiului  se numeşte...
3.     Suma lungimilor tuturor laturilor a triunghiului se numeşte...
4.     În fiecare triunghi sunt cel puţin două unghiuri...
                                                                                
Răspuns:
Varianta І

1.     triunghi; (0,5 b)

2.     mediană; (0,5 b)

3.     înălţimea triunghiului; (0,5 b)

4.     180º. (0,5 b)
Varianta І

1.     triunghi; (0,5 b)

2.     bisectoare; (0,5 b)

3.     perimetru triunghiului; (0,5 b)

4.     ascuţite. (0,5 b)

- test cu autocontrol;
Varianta І

      Folosind desenul daţi răspuns la test:
Desen
                                
  1. Care triunghi este egal cu ∆AOC? (0,5)
A)    ∆AOD;
B)    ∆COB;
C)    ∆CBD;
D)    ∆BOD.

  1. Cu care unghi este egal unghiul AOC? (0,5)
A)    unghiul ODB;
B)    unghiul BOD;
C)    unghiul OBD;
D)    unghiul AOD.

  1. Care afirmaţie este falsă? (0,5)
A)    AC║BD;
B)    AC=BD;
C)    ABCD;
D)    AO=OB.

  1. ∆ ABC=A1B1C1. Ce semn trebuie de pus în loc de *: AB*A1B1? (0,5)
A)    <;
B)    =;
C)    >;
D)    ≠.
Varianta ІІ

 Folosind desenul daţi răspuns la test:
 Desen
  1. Care triunghi este egal cu ∆KON? (0,5)
E)     ∆MOL;
F)     ∆KOM;
G)    ∆NOL;
H)    ∆KOL.

  1. Cu care unghi este egal unghiul KOM? (0,5)
E)     unghiul NOL;
F)     unghiul KON;
G)    unghiul MOL;
H)    unghiul NOM.

  1. Care afirmaţie este falsă? (0,5)
E)     KO=OL;
F)     NO=NM;
G)    ML=KN;
H)    NO=MO.

  1. ∆ ABC=A1B1C1. Ce semn trebuie de pus în loc de *: AC*A1C1? (0,5)
E)     <;
F)     >;
G)    =;
H)    ≠.

- calcul oral.
3. Predarea materialului nou.
- ghicirea temei de către elevi;
1)
7
6
3
8
5
3
3
3


2)
6
2
6
3
5
2
7
6
8

3)
7
2
3
5
2
5
7



4)
6
6
8
7






5)
1
3
7
2
1
7
6
1
6
2
6)
6
8
5
1
7





7)
5
2
2
3
1
5
1



8)
5
1
7
8
6
1

















1
2
3
4
5
6
7
8
9

Răspuns:
1)
T
R
I
U
N
G
H
I


2)
P
E
R
I
M
E
T
R
U

3)
S
E
G
M
E
N
T



4)
O
P
U
S






5)
B
I
S
E
C
T
O
A
R
E
6)
P
U
N
C
T





7)
M
E
D
I
A
N
A



8)
L
A
T
U
R
A





- anunţul temei;
- motivaţia;
- cunoştinţe principale despre triunghi isoscel şi proprietăţile lui;
  
5.     Consolidarea cunoştinţelor.
Oral:
Manualul
 pag. 106-107:
Ò 381;
180º-120º=60º;
60º:2=30º.
Ò 383; 
70º*2=140º;
180º-140º=40º.
Ò 385.
20+20+10=50 сm.
Înscris:
Ò 394(a), pag 108;
Fie x-segment unitar. Atunci
I – x,
II-2x;
III-2x.
x+2x+2x=50cm;
x=10cm;
De aici: I – 10cm, II – 20cm, III – 20cm.
Răspuns: 10cm, 20cm, 20cm.

Ò 2 (V2), pag. 127.
B                   Fie dat un triunghi isoscelABC. După condiţie  AB=BC
                        şi unghiul B=70º. Trebuie de aflat unghiul A.
180º-70º=110º;
110º:2=55º.
R: 55º.

            A                    C

    Adăugător:
1, pag 129;
15+15+6=36cm.
R:36 cm.
406.
P=a+2b.
5. Concluzii.
- Oral: 
 - Jocul cu plansele.
(elevii răspund la întrebări rădicând plansele roşii sau albastre)
- Tema de astăzi este triunghiul isoscel.
- Într-un triunghi isoscel două laturi sunt egale.
- Laturile egale se numesc baze.
- Laturile egale se numesc laturi laterale.
- Într-un triunghi isoscel toate unghiurile sunt egale.
- Într-un triunghi isoscel două unghiuri sunt egale.
6. Tema pentru acasă.
 De studiat §13, pag 105.  
Ex. 394(b).
 Adăugător:  Ex. 402.

7. Aprecieri.
Notarea elevilor - cu ajutorul “Fişei de lucru”.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.