Plan de lecţie
PROFESOR: Basaraba
Maria Mihailovna
TEMA: Triunghiul isoscel.
Proprietăţile şi elementele lui.
CLASA: 7
DATA: 08.02.1013
OBIECTUL: geometria
TIPUL LECŢIEI: combinată
SCOPUL: - profundarea cunoştinţelor despre triunghiuri;
- facerea cunoştinţelor cu
elementele triunghiului isoscel, proprietăţile lui;
- dezvoltarea memoriei,
logicei...
- exersarea gândirii;
- educarea deprinderilor
de calcul oral şi înscris;
- dezvoltarea abilităţilor de a
trage concluzii;
-
formarea punctului de vedere propriu, dezvoltarea de transmitere culturală,
capacitatea de a demonstra propria poziţie;
-
dezvoltarea deprinderilor de lucru independent şi în grup, deprinderilor de
interacţiune şi cooperare cu ceilalţi;
-
educarea abilităţilor de a găsi modalităţi proprii pentru a rezolva problema;
-
îmbogăţirea vocabularului matematic;
- dezvoltarea dragostei faţă de obiect.
STRATEGII
DIDACTICE: explicaţia, exerciţiul, conversaţia euristică, jocul didactic, problematizarea, munca independentă,
munca în comun şi în grup.
MIJLOACE DE ÎNVĂŢĂMÂNT: planse, fişe de lucru, cartea,
tabla de
multimedie.
Mersul lecţiei
1. Moment organizatoric.
- asigur
condiţiile necesare desfăşurării lecţiei cerând ca elevii să pregătească materialele
necesare, să-şi corecteze poziţia în bancă şi să păstreze ordinea şi disciplina;
- anunţ scopul lecţiei.
- anunţ scopul lecţiei.
2. Reactualizarea cunoştinţelor anterioare.
- controlul temei
de acasă: controlez prezenţa temei de
acasă cu ajutorul tablei de multimedie şi răspund la întrebările elevilor, care
au apărut în timpul îndeplinirii.
Autocontrol:
1. Ex 1(3), p.99.
Fie x-segment unitar. Atunci lungimea
laturilor vor fi:
I – 3+x,
II – x;
III – (3+x)+5.
De aici:
3+x+x+ (3+x)+5=35;
x=8;
Aşa dar:
I – 11cm,
II – 8cm,
III – 16cm.
Răspuns:
11cm,
8cm,
16cm.
2. Întrebare logică
Fişe
Răspuns:
4 – 11.
- dictare
matematică (lucru în perechi);
Varianta І
1.
Trei puncte haotice unite între ele se numeşte...
2.
Segmentul care uneşte vârful triunghiului cu
mijlocul laturii opuse a lui este...
3.
Perpendiculara, coborâtă din vârful triunghiului
pe dreapta care este latura opusă, se numeşte...
4.
Suma unghiurilor unui triunghi este egal cu...
Varianta ІI
1.
O linie frântă închisă cu trei laturi se
numeşte...
2.
Segmentul dus din vârful unui unghi la latura
opusă a triunghiului se numeşte...
3.
Suma lungimilor tuturor laturilor a triunghiului
se numeşte...
4.
În fiecare triunghi sunt cel puţin două
unghiuri...
Răspuns:
Varianta І
1. triunghi; (0,5 b)
2. mediană; (0,5 b)
3. înălţimea
triunghiului; (0,5 b)
4. 180º. (0,5 b)
Varianta І
1. triunghi; (0,5 b)
2. bisectoare; (0,5 b)
3. perimetru
triunghiului; (0,5 b)
4. ascuţite. (0,5 b)
- test cu autocontrol;
Varianta І
Folosind
desenul daţi răspuns la test:
Desen- Care triunghi este egal cu ∆AOC? (0,5)
A)
∆AOD;
B)
∆COB;
C) ∆CBD;
D) ∆BOD.
- Cu care unghi este egal unghiul AOC? (0,5)
A)
unghiul
ODB;
B) unghiul BOD;
C)
unghiul
OBD;
D)
unghiul
AOD.
- Care afirmaţie este falsă? (0,5)
A)
AC║BD;
B)
AC=BD;
C) AB║CD;
D)
AO=OB.
- ∆ ABC=A1B1C1. Ce semn trebuie de pus în loc de *: AB*A1B1? (0,5)
A)
<;
B)
=;
C)
>;
D)
≠.
Varianta ІІ
Folosind
desenul daţi răspuns la test:
Desen
- Care triunghi este egal cu ∆KON? (0,5)
E)
∆MOL;
F)
∆KOM;
G)
∆NOL;
H)
∆KOL.
- Cu care unghi este egal unghiul KOM? (0,5)
E)
unghiul NOL;
F)
unghiul
KON;
G)
unghiul
MOL;
H)
unghiul
NOM.
- Care afirmaţie este falsă? (0,5)
E)
KO=OL;
F) NO=NM;
G)
ML=KN;
H)
NO=MO.
- ∆ ABC=A1B1C1. Ce semn trebuie de pus în loc de *: AC*A1C1? (0,5)
E)
<;
F)
>;
G)
=;
H)
≠.
- calcul oral.
3. Predarea materialului nou.
- ghicirea temei
de către elevi;
1)
|
7
|
6
|
3
|
8
|
5
|
3
|
3
|
3
|
|
|
2)
|
6
|
2
|
6
|
3
|
5
|
2
|
7
|
6
|
8
|
|
3)
|
7
|
2
|
3
|
5
|
2
|
5
|
7
|
|
|
|
4)
|
6
|
6
|
8
|
7
|
|
|
|
|
|
|
5)
|
1
|
3
|
7
|
2
|
1
|
7
|
6
|
1
|
6
|
2
|
6)
|
6
|
8
|
5
|
1
|
7
|
|
|
|
|
|
7)
|
5
|
2
|
2
|
3
|
1
|
5
|
1
|
|
|
|
8)
|
5
|
1
|
7
|
8
|
6
|
1
|
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
Răspuns:
1)
|
T
|
R
|
I
|
U
|
N
|
G
|
H
|
I
|
|
|
2)
|
P
|
E
|
R
|
I
|
M
|
E
|
T
|
R
|
U
|
|
3)
|
S
|
E
|
G
|
M
|
E
|
N
|
T
|
|
|
|
4)
|
O
|
P
|
U
|
S
|
|
|
|
|
|
|
5)
|
B
|
I
|
S
|
E
|
C
|
T
|
O
|
A
|
R
|
E
|
6)
|
P
|
U
|
N
|
C
|
T
|
|
|
|
|
|
7)
|
M
|
E
|
D
|
I
|
A
|
N
|
A
|
|
|
|
8)
|
L
|
A
|
T
|
U
|
R
|
A
|
|
|
|
|
- anunţul temei;
- motivaţia;
- cunoştinţe
principale despre triunghi isoscel şi proprietăţile lui;
5. Consolidarea cunoştinţelor.
Oral:
Manualul
pag. 106-107:
Ò № 381;
180º-120º=60º;
60º:2=30º.
Ò № 383;
70º*2=140º;
180º-140º=40º.
Ò № 385.
20+20+10=50 сm.
Înscris:
Ò № 394(a), pag 108;
Fie x-segment unitar. Atunci
I – x,
II-2x;
III-2x.
x+2x+2x=50cm;
x=10cm;
De aici: I – 10cm, II –
20cm, III – 20cm.
Răspuns: 10cm, 20cm,
20cm.
Ò № 2 (V2), pag. 127.

şi unghiul B=70º. Trebuie de aflat unghiul
A.
180º-70º=110º;
110º:2=55º.
R: 55º.
A C
Adăugător:
№ 1, pag 129;
15+15+6=36cm.
R:36 cm.
№ 406.
P=a+2b.
5. Concluzii.
- Oral:
- Jocul cu plansele.
(elevii răspund la
întrebări rădicând plansele roşii sau albastre)
- Tema de astăzi este triunghiul isoscel.
- Într-un triunghi isoscel două laturi sunt egale.
- Laturile egale se numesc baze.
- Laturile egale se numesc laturi laterale.
- Într-un triunghi isoscel toate unghiurile sunt egale.
- Într-un triunghi isoscel două unghiuri sunt egale.
6. Tema pentru acasă.
De studiat §13, pag
105.
Ex. № 394(b).
Adăugător: Ex. № 402.
7. Aprecieri.
Notarea elevilor - cu ajutorul “Fişei de lucru”.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.